Caritas Vlaanderen Jeugdhulp tegen gezinsarmoede

Op de barricade

Kinderen en jongeren die opgroeien in kansarmoede, hebben een grotere kans vroeg of laat in contact te komen met jeugdhulpverlening. Maar is die grotere kans op zich onterecht? Of is het net een goede zaak?

In het boek worden academische expertise en ervaringen van jeugdhulpverleners en ouders gecombineerd, wat het boek tot een must read maakt voor ieder met interesse in jongeren en kansarmoede.

Thijs Smeyers, coördinator Beleid & Politiek bij Caritas Vlaanderen, startte dit project en nam het initiatief voor dit boek. Hij zorgde zelf voor de algemene inhoud en de concrete aanbevelingen. Daarbij kon hij kon rekenen op medewerking en ondersteuning van Hanne Cuyvers (Caritas Vlaanderen), Koen Hermans en Inge Neyens (LUCAS, Centrum voor Zorgonderzoek en Consultancy van de KU Leuven), Pascal De Decker en Bruno Meeus (onderzoekgroep HaUS (Housing and Urban Studies) van de Faculteit Architectuur, KU Leuven), Jo Hermanns (emeritus hoogleraar Opvoedkunde van de Universiteit van Amsterdam en adviseur rond jeugdzorg bij H&S Consult), Jannet Doeleman (directeur Wraparound Nederland) en Tinneke Schiettecat (UGent en Vlaams Armoedesteunpunt).

Bestel een gedrukt exemplaar

Wanneer wij dit ingevulde formulier van jou ontvangen, zenden we jou een e-mail met verdere details over de betaling per overschrijving en de verzending. Wanneer wij jouw overschrijving hebben ontvangen, sturen wij jou via Bpost de publicatie naar het adres dat je hiernaast invulde. Indien je een factuur wenst, gelieve ons dan per e-mail het factuuradres na te sturen met als onderwerp van je mail 'Bestelling publicatie door [Naam] [Voornaam] van [Publicatietitel]'.

Op de barricade
Prijs per publicatie (incl. BTW) € 15