De Lübecksite is een woonproject in de Amerikalaan waar 80 mensen wonen. Dit tijdelijke project van Caritas Vlaanderen gebeurt in opdracht van en in samenwerking met Stad Gent. Het project huisvest mensen afkomstig uit precaire mobiele woonomstandigheden. Het gaat om alleenstaanden en gezinnen, waarvan velen met een intra-Europese achtergrond. Het doel is om hen een stabiele woon- en leefomstandigheden te bieden, die hen in staat stellen een toekomst op te bouwen. Voor dit project zijn wij nog op zoek naar vrijwilligers.

Activiteiten met kinderen

Wat verwachten we van jou? Op zaterdag- en zondagnamiddag worden er allerhande activiteiten georganiseerd voor de kinderen en jongeren die op de Lübecksite wonen. We gaan samen voetballen, knutselen, houden het speellokaal open, … Jij mag deze activiteiten mee voorbereiden en uitvoeren. Op termijn kan je eventueel ook met de kinderen op uitstap gaan.

Jouw profiel

Ga jij graag met kinderen aan de slag? Je hebt geen specifieke kennis, opleiding of ervaring nodig.
Je bent gemotiveerd om de kinderen uit te nodigen om samen te spelen en een leuke tijd te beleven. Goede sociale en communicatieve vaardigheden zijn daarbij steeds handig. Ten slotte is het een pluspunt als je goed kunt luisteren, een open blik hebt en geduldig bent.

Wat wij bieden

We bieden een leuke en leerrijke ervaring in een gemotiveerd team. Je wordt als vrijwilliger professioneel omkaderd met o.a. een verzekering, mogelijkheden tot vorming en meer.

• Waar? Bij ons op de site (Amerikalaan 10 Gent) of op verplaatsing (in de buurt).
  • Wanneer? Op zaterdag- en zondagnamiddag vanaf 14u.

Interesse?

Ben je na het lezen van deze info geprikkeld om onze weekendactiviteiten mee vorm te geven en van grote waarde te zijn voor de kinderen op de site? Super!

Laat van je horen! Dan maken we een afspraak om kennis te maken en te proeven van de werking.

@ siel.vanfleteren@caritas.be
M +32 (0) 475 80 16 01