Nieuw opvanginitiatief in Gent

Caritas Vlaanderen start in november 2020, in opdracht van en in samenwerking met Stad Gent, een opvanginitiatief voor mensen in precaire woonomstandigheden. Het driejarig project huisvest alleenstaanden en gezinnen, waarvan velen met een intra-Europese achtergrond en heeft als doel hen goede en stabiele woon- en leefomstandigheden te bieden, die hen in staat stellen een toekomst op te bouwen. De individuele begeleidingstrajecten naar onderwijs, werk en huisvesting worden opgenomen door Stad Gent. De woonsite heeft een capaciteit van 108 bewoners.

Als uitbater is Caritas Vlaanderen verantwoordelijk voor het kwaliteitsvol beheren en functioneren van de woonsite. Daarbij zet Caritas Vlaanderen sterk in op een warm onthaal, het garanderen van goed samenleven op de site, activiteiten en animatie, buurtwerking en samenwerking met diverse Gentse partnerorganisaties.

Om dit te realiseren zoeken wij zes nieuwe medewerkers, met diverse profielen, die dit project mee willen uitbouwen. De verschillende vacatures zijn terug te vinden op onze jobs-pagina.

Caritas