Het doortrekkersterrein in Asse is één van de vier doortrekkersterreinen van Vlaanderen. Het terrein is sinds vijf jaar geopend en biedt een tijdelijke standplaats voor rondtrekkende woonwagenbewoners. Samen met het Huis van het Kind Asse en Be-REYN (project van het VBJK) is Caritas Vlaanderen op zoek naar enthousiaste vrijwilligers!

We willen de kinderen op het terrein graag een leerrijke en leuke daginvulling bezorgen en zijn daarvoor op zoek naar vrijwilligers. De activiteiten kunnen buiten op het terrein doorgaan of in een lokaaltje bij slecht weer. Je kan o.a. aan de slag met het spel- en educatief materiaal uit onze  box (‘De Spelcaravan’) die beschikbaar is op de site.

Wie zoeken we?

• Wil jij graag creatief met kinderen tussen 3 en 12 jaar aan de slag gaan?
  • Ben jij sociaal vaardig en weet je om te gaan met andere culturen?
  • Kan jij actief luisteren en heb je een open kijk op de dingen?
  • Kan jij je eigen grenzen stellen?
  • Ben jij regelmatig beschikbaar (wekelijks? tweewekelijks?) tussen 9u en 17u?
  • Je hebt geen specifieke voorkennis, opleiding of ervaring nodig.

Ons aanbod

• We bieden een leuke en leerrijke ervaring in een gemotiveerd team.
  • professionele omkadering met o.a. een verzekering, coaching op maat, mogelijkheden tot vorming en meer.
  • ontmoeting met medevrijwilligers
  • vrijwilligerswerk wanneer het jou past, volgens jouw agenda

Waar?

Het doortrekkersterrein bevindt zich op het volgend adres:
Doorveld 48
1730 Asse (Zellik)

Interesse? Wij kijken ernaar uit jou te ontmoeten! :-)

Hélène Vanooteghem
engagement@caritas.be
0477 56 12 37

huisvanhetkind@asse.be
02 452 80 67

Stuur een mailtje met je gegevens naar engagement@caritas.be of huisvanhetkind@asse.be. Wij contacteren je voor een kennismakingsgesprek.