Wallonië: 3 jaar na de watersnood nog steeds een strijd voor veel slachtoffers

Drie jaar na de verwoestende overstromingen in Wallonië blijven veel mensen vastzitten in problemen met verzekeraars en onopgeloste schade. Caritas Hulpbetoon biedt nog steeds juridische en sociale steun aan slachtoffers die niet hebben gekregen waar ze recht op hebben.

Caritas Hulpbetoon werkt samen met de Luikse vrijwilligersorganisatie Côté Solidarité, opgericht na de overstromingen om slachtoffers te helpen met maaltijden, materiële hulp en administratieve ondersteuning. Met financiering van Caritas kunnen zij nu ook juridische ondersteuning bieden via juristen van Droits Quotidiens en hebben ze twee halftijdse sociaal werkers in dienst.

"Een afgesloten dossier betekent niet altijd dat alles is opgelost," zegt projectcoördinator Estelle De Ceulener. Samen met lokale partners zoals Côté Solidarité zet Caritas zich in om deze mensen te helpen, met een aanpak die verder gaat dan alleen juridische hulp. De gevolgen zijn er nog altijd, en de steun blijft broodnodig.

Lees het artikel op Sociaal.net

Caritas