Over de muur

Dak- en thuisloosheid bij jongeren is nog steeds een onderbelicht fenomeen. Studies in de laatste jaren zijn evenwel duidelijk: de situatie voor sommige jongeren ís kritiek. Vanuit Caritas Vlaanderen willen we bijdragen aan oplossingen die broodnodig zijn.

Daarom werkten we een CaritasRapport uit, waarin we verschillende goede praktijken uit binnen- en buitenland die een bron van inspiratie kunnen zijn in de aanpak van dak- en thuisloosheid bij jongeren belichten. We geven ook aanbevelingen mee voor beleidsmakers op het lokale en bovenlokale niveau.

Op de studiedag Over de muur stelden we het rapport voor, met enkele sprekers uit binnen- en buitenland uit. Tijdens een plenaire voormiddag gaven zij ons korte smaakmakers, in het namiddaggedeelte volgden verdiepingssessies met de voormiddagsprekers en terreinwerkers, waarbij interactie met en tussen de deelnemers centraal stond.

• Omgevingsanalyse
  • Goede praktijken
  • Beleidsaanbevelingen
  • Literatuurlijst

Download hier de pdf

Bestel een gedrukt exemplaar

Wanneer wij dit ingevulde formulier van jou ontvangen, zenden we jou een e-mail met verdere details over de betaling per overschrijving en de verzending. Wanneer wij jouw overschrijving hebben ontvangen, sturen wij jou via Bpost de publicatie naar het adres dat je hiernaast invulde. Indien je een factuur wenst, gelieve ons dan per e-mail het factuuradres na te sturen met als onderwerp van je mail 'Bestelling publicatie door [Naam] [Voornaam] van [Publicatietitel]'.

Over de muur
Prix par publication (TVA incluse) &euro ; 5
Frais d'expédition (TVA comprise) (peuvent varier en cas de commande importante)  € 4
Adresse de livraison