De Lübecksite is een woonproject in de Amerikalaan waar 80 mensen wonen. Dit tijdelijke project van Caritas Vlaanderen gebeurt in opdracht van en in samenwerking met Stad Gent. Het project huisvest mensen afkomstig uit precaire mobiele woonomstandigheden. Het gaat om alleenstaanden en gezinnen, waarvan velen met een intra-Europese achtergrond. Het doel is om hen een stabiele woon- en leefomstandigheden te bieden, die hen in staat stellen een toekomst op te bouwen. Voor dit project zijn wij nog op zoek naar vrijwilligers.

Activiteiten met kinderen

Waarbij zou jij ons kunnen helpen?
Kan je je tijdens de week vrijmaken? Super, onze animatoren verzorgen dan wel een aanbod aan activiteiten, maar vinden het fantastisch als jij hen komt helpen of ook naast deze activiteiten met de kinderen bezig wilt zijn.
In het weekend is dat aanbod er niet. Op zaterdag- en zondagnamiddag kijken de kinderen dan ook erg uit naar wat animatie, educatie en ontspanning van een warme vrijwilliger. Samen voetballen, knutselen, lezen, het speellokaal coördineren, … Wil jij deze activiteiten graag mee voorbereiden en organiseren? Tof! Op termijn kan je eventueel ook met de kinderen op uitstap gaan.

Jouw profiel

Ga jij graag met kinderen aan de slag? Je hebt geen specifieke kennis, opleiding of ervaring nodig.
Je bent gemotiveerd om de kinderen uit te nodigen om samen te spelen en een leuke tijd te beleven. Goede sociale en communicatieve vaardigheden zijn daarbij steeds handig. Ten slotte is het een pluspunt als je goed kunt luisteren, een open blik hebt en geduldig bent.

Wat wij bieden

We bieden een leuke en leerrijke ervaring in een gemotiveerd team. Je wordt als vrijwilliger professioneel omkaderd met o.a. een verzekering, mogelijkheden tot vorming en meer.

• Waar? Bij ons op de site (Amerikalaan 10 Gent) of op verplaatsing (in de buurt).
  • Wanneer? Op zaterdag- en zondagnamiddag vanaf 14u.

Interesse?

Ben je na het lezen van deze info geprikkeld om onze weekend- en/of weekactiviteiten mee vorm te geven en van grote waarde te zijn voor de kinderen op de site? Super!

Laat van je horen! Dan maken we een afspraak om kennis te maken en te proeven van de werking.

@ siel.vanfleteren@caritas.be
M +32 (0) 475 80 16 01