De Lübecksite is een woonproject in de Amerikalaan waar 80 mensen wonen. Dit tijdelijke project van Caritas Vlaanderen gebeurt in opdracht van en in samenwerking met Stad Gent. Het project huisvest mensen afkomstig uit precaire mobiele woonomstandigheden. Het gaat om alleenstaanden en gezinnen, waarvan velen met een intra-Europese achtergrond. Het doel is om hen een stabiele woon- en leefomstandigheden te bieden, die hen in staat stellen een toekomst op te bouwen. Voor dit project zijn wij nog op zoek naar vrijwilligers.

Huiswerk- en speelklas

Op woensdagnamiddag worden de huiswerkklas en speelklas georganiseerd. In de huiswerkklas wordt het huiswerk gemaakt, maken de kinderen en jongeren extra oefeningen en krijgen ze hulp waar nodig. Voor de jongere kinderen gaat dan de speelklas door. Na de huiswerk- en speelklas vindt er meestal nog een activiteit plaats. Als vrijwilliger ondersteun je mee deze klassen en de activiteit.

Jouw profiel

In de huiswerklas help je de kinderen bij het maken van huiswerk en het herhalen van leerstof.
Je stimuleert de kinderen en jongeren en motiveert hen bij hun schoolwerk. Als begeleider van de speelklas speel je spelletjes met de jongere kinderen en geeft hen spelimpulsen.

Ben jij gemotiveerd om de kinderen te begeleiden en te ondersteunen? Ben je sociaal vaardig en kan je goed communiceren? Actief luisteren, een open blik en geduld zijn een pluspunt.

Wat wij bieden

We bieden een leuke en leerrijke ervaring in een gemotiveerd team. Je wordt als vrijwilliger professioneel omkaderd met o.a. een verzekering, mogelijkheden tot vorming en meer.

• Waar? Bij ons op de site (Amerikalaan 10 Gent)
  • Wanneer? Op woensdagnamiddag tussen 14u en 17u.

Interesse?

Ben je na het lezen van deze info geprikkeld om de woensdagnamiddagen mee vorm te geven en van grote waarde te zijn voor de kinderen op de site? Super!
Laat van je horen!

Inschrijven

Of stuur een e-mail naar siel.vanfleteren@caritas.be. Wij contacteren je dan voor een kennismaking.

Vragen & info

Hélène Vanooteghem