Gentse schepen bezoekt VUNDA

Op maandag 16 september 2024 mochten we in VUNDA schepen Isabelle Heyndrickx (CD&V) en haar medewerker Steffi De Craemer ontvangen. Ze gingen in gesprek met Miriam Mitu, coördinator van VUNDA, Dominic Verhoeven, directeur van Caritas Vlaanderen en Bert Vanderhaegen, bestuurder van Caritas Hulpbetoon én van de stuurgroep van VUNDA.

Als moeder van drie zonen weet Isabelle hoe uitdagend het moederschap is en kon ze zich voorstellen dat dit in kwetsbare omstandigheden enorme uitdagingen met zich mee brengt. Het werd een aangenaam onderhoud met veel vragen en antwoorden, en een broodje op het einde. Beiden spraken hun waardering uit voor het initiatief van Caritas Vlaanderen dat 5 opvangplaatsen biedt voor zeer kwetsbare vrouwen die in de reguliere opvang niet terecht kunnen, maar toch perspectief hebben op integratie in onze maatschappij, mits de nodige steun. Het is die steun die VUNDA wil bieden, meer dus dan alleen een dak boven hun hoofd. De profielen van de vrouwen zijn heel uiteenlopend wat de aanpak zeer divers maakt. In VUNDA begeleiden we hen in hun traject op maat. Dat onze inspanningen vruchten afwerpen, blijkt uit het feit dat al vijf vrouwen die door VUNDA opgevangen werden ondertussen uitstroomden en nu op eigen benen staan.

De schepen en haar medewerker luisterden niet alleen, maar stelden ook veel vragen. Het werd een aangenaam onderhoud waarmee we VUNDA ook op de politieke radar proberen te zetten. We hopen dat er in de niet al te verre toekomst ook subsidies mogelijk zijn voor VUNDA. Ondertussen zetten we onverminderd onze inspanningen verder om de nodige – fiscaal aftrekbare – giften te verzamelen.

VUNDA
Contenu

Steun VUNDA

Wil jij ook VUNDA steunen?