Internationale dag van de vrijwilliger

Het is vandaag Internationale dag van de #vrijwilliger! Zoek jij nog een nuttige invulling van je tijd?

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers voor ons woon- en begeleidingsproject te Gent (Lübecksite)!
Meer info

Spreekt jou dit aan? Wij kijken er alvast naar uit jou te ontmoeten! Bij interesse of vragen kan je ons mailen via engagement@caritas.be.

Miyuki

Ik ben een student Verpleegkunde en een startende vrijwilliger voor Caritas Vlaanderen op de Lübecksite in Gent, waar Roma-gezinnen worden opgevangen. Wanneer ik de vacature ‘Vrijwilliger Kinderanimatie’ zag, wist ik dat dit iets voor mij was. Ik werk graag met kinderen en hier kan ik kinderen in een kwetsbare situatie helpen met hun toekomst. Ik ben zes jaar geleden naar België gekomen vanuit Japan. Nu ik hier als ‘buitenlander’ ben, heb ik gemerkt hoe belangrijk het is om je eigen cultuur te kennen en andere culturen te respecteren. Ik heb gehoord dat er veel stigma’s zijn rond Rom- en Romacultuur, maar ik geloof in het individu. Ik kijk ernaar uit om hen snel beter te leren kennen.

Miyuki, 28 jaar