Vele brillen één verhaal

Vele brillen, één verhaal

Hoe benoemen zorgvoorzieningen hun christelijke identiteit en op welke manier kunnen zij die identiteit gestalte geven? Is christelijke identiteit nog relevant? En hoe kan ze inspiratie bieden?
Vele brillen, één verhaal. Er zijn vele manieren mogelijk om naar hetzelfde verhaal van de christelijke identiteit te kijken.
We hebben het over de zin en onzin van identiteitsverklaringen, het bouwen aan een waardenvolle cultuur, het werken met verhalen en symbolen, de implementatie van een visie, het omgaan met interne en externe pluraliteit, over organisatie-ethiek en hoe de vertaling van de identiteit faciliteren, beleidskeuzes en leiderschap gebaseerd zijn op een visie.

Dit Cahier is een verslag van de studiedag van 11 oktober 2014. Met o.a. ook een inleidende lezing van Dr. Erik Sengers en een reflectie hierop van prof. Guido Van Heeswijck.

Inhoud

• Identiteit en verband Christelijke zorg en welzijn in het netwerk van overheid, markt en kerk
  • Het taboe van transcendentie. Over de fragiliteit van de christelijke identiteit
  • Bijbels-christelijke verhalen als inspiratiebron
  • Charter leidinggeven als opstap naar een inspirerend leiderschapstraject
  • Inzetten op identiteit en christelijke inspiratie: Waarom, waar, wat, hoe en waartoe?
  • Van zeggen wie we zijn naar doen wat we zeggen en verdiepen wie we zijn
  • Hoe is het gesteld met onze herbergen? Gastvrijheid als grondinspiratie voor het bedrijven van zorg in de woonzorggroep GVO
  • Vele brillen, één verhaal – Emmaüs
  • Praktijkvoorbeeld ‘Implementatie Visie’ WZC Czagani Broechem
  • Gehoorzamen, een eerste stap in leiderschap
    Leiderschap en Franciscaanse spiritualiteit - een verkenning
  • Vele brillen, één verhaal: Identiteit en beleidskeuzes
  • Samen identiteit ontwikkelen
  • Bouwen aan een waarden-volle cultuur

Bestel een gedrukt exemplaar

Wanneer wij dit ingevulde formulier van jou ontvangen, zenden we jou een e-mail met verdere details over de betaling per overschrijving en de verzending. Wanneer wij jouw overschrijving hebben ontvangen, sturen wij jou via Bpost de publicatie naar het adres dat je hiernaast invulde. Indien je een factuur wenst, gelieve ons dan per e-mail het factuuradres na te sturen met als onderwerp van je mail 'Bestelling publicatie door [Naam] [Voornaam] van [Publicatietitel]'.

Vele brillen, één verhaal
Prijs per publicatie (incl. BTW) € 8