Caritas Vlaanderen geeft opleidingen aan vrijwilligers, pastorale zorgers, maar ook aan andere geïnteresseerden. Onze opleiders zijn deskundigen in hun vakgebied. We geven je graag relevante input, waarmee je iets bent in de praktijk. We gaan daarbij op een interactieve manier tewerk. Hieronder vind je het overzicht aan vormingen rond twee thema’s: vrijwilligerswerk en pastorale zorg en identiteit.

Onze vormingen

Praktijkgericht vormingsaanbod over werken met Roma, bedoeld voor OCMW-medewerkers en politiekorpsen.
Leren werken met de Spiritwijzer Thuiszorg. Bedoeld voor zorgverleners.
Leren werken met de Spiritwijzer Sector voor mensen met een beperking. Bedoeld voor zorgverleners.
Leren werken met de Spiritwijzer Ouderenzorg. Bedoeld voor zorgverleners.
Leren werken met de Spiritwijzer Geestelijke Gezondheidszorg. Bedoeld voor zorgverleners
Leren werken met de Spiritwijzer Algemene Ziekenhuizen. Bedoeld voor zorgverleners.
Algemene inleidende vorming voor zorgverleners om op een respectvolle en doeltreffende manier kwetsbare mensen nabij te zijn.
Vormingsmateriaal: We willen concreet materiaal aanreiken en handvaten meegeven, waarmee je zelf aan de slag kan om medewerkers in de eigen voorziening te vormen in het gebruik van een Spiritwijzer.
Vormingsaanbod voor Bestuurders, Directies en Leidinggevenden in Zorgorganisaties & Onderwijs, en van Solidariteitsorganisaties

Hoe vraag je een vorming aan?

Vormingen vrijwilligerswerk

• Vorming op locatie?

Wil je zelf een project opstarten met jouw lokale groep? Heb je graag dat we bij jouw groep ter plaatse een vorming komen doen? Dat kan! Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden:

• Minimum 8 deelnemers per vorming
    • Je voorziet zelf een zaaltje en de nodige catering

Vraag een vorming op maat aan door te mailen naar engagement@caritas.be.

Dan bekijken we samen welke vorming het best aansluit bij jouw groep of project.

Bij alle vormingen zorgen wij ervoor dat de deelnemers een geschreven naslagwerk krijgen, met de informatie en theorie die aan bod kwam in de vorming.

• Vrijwilliger bij Caritas en interesse in een vorming?

Contacteer ons vrijblijvend via engagement@caritas.be.

Vormingen Spiritwijzer

Meer informatie over het vormingsaanbod rond de Spiritwijzers.