... met een online gift

Help ons met een eenmalige of maandelijkse gift aan Caritas Hulpbetoon om de meest kwetsbare personen uit onze maatschappij de nodige zorgen te kunnen verlenen, opdat zij niet meer in de marge van de samenleving hoeven te leven.

Dankzij jouw gift kunnen wij zorg op maat bieden aan kwetsbare individuen.

Caritas Vlaanderen Steun ons

... met een overschrijving of domiciliëring

Al meer dan 30 jaar kan Caritas Hulpbetoon dankzij duizenden giften structurele hulp bieden aan de meest kwetsbare mensen in onze samenleving.

Steun jij ons ook, eenmalig of maandelijks?

IBAN: BE80 7765 9023 3377
    BIC: GKCCBEBB

Caritas Hulpbetoon Legaten

... in je testament

Wens je Caritas Vlaanderen op te nemen in jouw nalatenschap? Je vindt het een geruststellend idee om te weten aan wie jouw bezittingen zullen worden nagelaten? Daarom stel je jouw testament op waarin je familie en vrienden opneemt. Via de techniek van het duo-legaat aan Caritas Vlaanderen kan je hen een netto bedrag nalaten, én draag je bij tot een inclusieve samenleving. We garanderen je dat jouw wensen worden gerespecteerd en blijven streven naar christelijk geïnspireerde solidariteit.

Hoe geniet je van belastingvermindering?

Schenk je 40 euro of meer? Dan heb je recht op een belastingvermindering van 45% van het bedrag van jouw gift.
    Je ontvangt dan van ons in april van het volgend jaar een fiscaal attest.

Bedraagt je gift bijvoorbeeld 100 euro, dan ontvangt Caritas Hulpbetoon jouw 100 euro en recupereer jij 45 euro van je gift.

Indien we over je rijksregisternummer beschikken, kan jouw gift van minstens 40 euro per jaar automatisch opgeladen worden in je belastingaangifte. Indien je dit wenst, vermeld dan jouw rijksregisternummer in de ‘Mededeling’ van de overschrijvingsopdracht.

...met een actie

Caritas Hulpbetoon school

Op school

Wil je een sponsortocht, een veiling of een actie op maat van jouw school organiseren? Ons team Vrijwilligerswerk staat klaar om je te ondersteunen met tips, leuke voorbeelden of om te luisteren naar jouw ideeën.

Op het werk

Wil je je met je collega's inzetten voor een goed doel?

In je parochie

Organiseer je een maaltijd en wil je die koppelen aan een goed doel?

Caritas Hulpbetoon Steun ons

Of gewoon thuis met vrienden en/of familie

Organiseer je een verjaardagsfeest of vier je een geboorte, huwelijk of jubileum? Misschien wil je je feest wel verbinden aan een goed doel? Nodig je feestgangers uit om een bijdrage te schenken aan Caritas Hulpbetoon.

Hoe ga je te werk?

• Contacteer ons via het contactformulier of via post@caritas.be over je actie:
      • Vermeld je naam
      • Beschrijf kort de actie die je plant
      • Wat is het streefbedrag?
      • Zend ons eventueel een foto die we kunnen opladen op je actiepagina.
      • Bedenk een leuke titel voor je evenement
    • Wij zetten een actiepagina voor jou op. Hierop vind je:
      • een korte beschrijving van je evenement
      • eventueel een foto
      • een link om online te doneren
      • onze rekeninginformatie voor overschrijvingen.
    • Mobiliseer je genodigden om je actie te ondersteunen met een gift.
    • En nu nog je evenement zelf organiseren! :-)

... op een andere manier

Word vrijwilliger

Heb je nog wat tijd over en wil je je handen uit de mouwen steken voor de meest kwetsbaren in onze samenleving? Ga dan zeker eens kijken welke projecten voor vrijwilligers wij organiseren en hoe je vrijwilliger wordt!

Caritas Vlaanderen nieuwsbrief

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang zo alle nieuws over onze projecten, evenementen, en inzichten.

Caritas Vlaanderen sociale media

Sluit je aan bij de Caritas Vlaanderen-groep op Facebook, of volg ons op Twitter of Instagram

Toon jouw betrokkenheid bij Caritas Vlaanderen door iets te volgen, liken, delen of een reactie achter te laten.

Facebook Facebook
    Twitter Twitter
    Instagram Instagram

Steun ons en maak het verschil!