Word jij onze nieuwe projectmedewerker onderwijs?

Wij zijn op zoek naar een projectmedewerker voor een vernieuwend onderwijsproject. Dit project, genaamd ‘Family following’, richt zich op rondtrekkende bevolkingsgroepen in België, zoals de Rom-gemeenschap, en wil hen ondersteunen in het onderwijs van hun kinderen.

Onderwijs voor kinderen in woonwagens

Door het rondtrekkende leven van deze gezinnen is het voor hun kinderen vaak moeilijk om aansluiting te vinden bij het reguliere onderwijs. Caritas Vlaanderen beheert al een referentieadres voor deze gemeenschap en wil nu een volgende stap zetten door een vorm van familievolgend thuisonderwijs te ontwikkelen. Dit systeem zal in zowel het Nederlands als het Frans worden uitgerold.

Taken van de projectmedewerker

De projectmedewerker zal een laagdrempelig (digitaal) aanbod van basisonderwijs opzetten, gericht op lezen, schrijven en rekenen. Daarnaast zal de medewerker vrijwilligers werven en begeleiden die verspreid over België deze gezinnen ondersteunen. Ook wordt er nauw samengewerkt met partnerorganisaties om een breed netwerk op te zetten.

Profiel en aanbod

Caritas Vlaanderen zoekt een tweetalige (NL-FR) kandidaat met een diploma in sociaal werk of onderwijs, of gelijkwaardig door ervaring. Ervaring in vrijwilligerscoaching en kennis van het onderwijs zijn een pluspunt. De functie biedt veel zelfstandigheid en ruimte voor creativiteit, met een aantrekkelijke verloning en extralegale voordelen.

Interesse?

Geïnteresseerden kunnen hun sollicitatie insturen tot 6 oktober 2024. Meer informatie over het project is te verkrijgen bij Dominic Verhoeven via dominic.verhoeven@caritas.be.

Met dit onderwijsproject zet Caritas Vlaanderen een belangrijke stap richting onderwijsoplossingen voor kwetsbare, rondtrekkende gemeenschappen in België.