Buurtmoment Lübecksite

Op woensdag 5 januari vond ons eerste buurtmoment plaats!

Caritas Vlaanderen nodigde alle bewoners rondom de Lübecksite uit voor een gezellige samenkomst. We zorgden voor een feestelijk versierde (open) tent met vlaggetjes. We kregen een speaker in bruikleen van een bewoner, zodat we muziek konden laten klinken en bakten samen met de kinderen cupcakes en ander gebak.

Rond 17u arriveerden de eerste buurtbewoners op het feest. We waren aangenaam verrast hoeveel mensen opdaagden, en zelf taart, cakes en drankjes hadden meegebracht voor onze bewoners. Zo stond onze eettafel meteen vol!

De kinderen werden snel aangetrokken door al dat lekkers en door de muziek, hoewel de volwassen bewoners aanvankelijk nog druk bezig bleven in de keukens met het bereiden van het avondmaal. Maar na enig aarzelen, kwamen ook zij gezellig mee een stukje taart eten en kwam de sfeer los. Buurvrouw Linda versneed trots de stukken cake die zij had meegebracht en deelde ze uit met de glimlach. (zie foto)

Het werd uiteindelijk een gezellig samenzijn met de mensen van Caritas Vlaanderen, de buurtstewards van Stad Gent, de buren en de bewoners van de site.

Na een tijdje werden we opgeschrikt door rook en vuur. In de haven was een grote brand uitgebroken, wat veel belangstelling uitlokte bij de aanwezigen. Dit gooide voor ons jammer genoeg roet in het eten, want de brandweer vroeg ramen en deuren te sluiten, waardoor we het buurtmomentje vroegtijdig moesten beëindigen. Desondanks vonden we het toch een geslaagde avond!

Met dit buurtmoment wilden we de band tussen de bewoners van de Lübecksite en de buurt nauwer aanhalen. Bij het rondbrengen van de uitnodigingen merkten we dat sommige van onze nabije buren nog niet van ‘de Lübecksite’ hadden gehoord en geen idee hadden van wat er op de site gebeurt.* Het buurtmoment gaf ons een kans om dit toe te lichten.

We willen de buurt ook blijven inlichten door drie keer per jaar een nieuwsbrief rond te delen. We vertrouwen erop dat de Lübecksite weldra een wezenlijk deel uitmaakt van de buurt.

* Meer info over onze werking op de Lübecksite

Caritas