Caritas organiseert panelgesprek rond Menswaardige Ouderenzorg

Op maandag 26 juni 2023, van 14u00 tot 17u00
organiseert Caritas Vlaanderen een
Panelgesprek Menswaardige Ouderenzorg.

...over de plek van het woonzorgcentrum in onze samenleving

Bedoeld als netwerkevent voor directie- en bestuursleden van woonzorgcentra en zorgpastores

Welke kansen en uitdagingen biedt het streven naar menswaardige ouderenzorg, binnen de huidige moeilijke context waarin woonzorgcentra moeten werken?

Info en inschrijven

In het boek 'Menswaardige ouderenzorg' staan twee vragen centraal: Hoe komt de menswaardigheid van ouderen in woonzorgcentra onder druk te staan? En welke rol speelt het zorgpastoraat in het waarborgen van die menswaardigheid in woonzorgcentra? Caritas Vlaanderen wil inzicht en inspiratie bieden om de situatie van ouderen in onze samenleving te verbeteren en om menswaardig ouder worden voor iedereen mogelijk te maken.

Het panelgesprek is opgevat als een aanvulling op het boek. Wilt u zich laten informeren a.d.h.v. concrete ervaringen en u laten inspireren over toekomstige voorstellen van menswaardige ouderenzorg?

Ons panel

• Kelly Mertens
    Directeur, wzc Huize Sint-Monika Brussel
  • Bart Fivez
    Pastor, wzc Sint-Margaretha in Holsbeek
  • Mathieu Martens
    Voorzitter OKRA-Zorgrecht, OKRA
  • Kristien Henderickx
    Coördinator, Beroepsvereniging voor Zorgpastores
  • Robert Boemen
    Stafmedewerker Sociaal Beleid en Advocacy en auteur van het boek Menswaardige Ouderenzorg, Caritas Vlaanderen
  • Marietje Peels
    Stafmedewerker Caritas bij Aartsbisdom Mechelen-Brussel, stafmedewerker pastoraal en identiteit bij Caritas Vlaanderen

De locatie

wzc Huize Sint-Monica, Blaesstraat 91, 1000 Brussel.

Meer info en inschrijven kan via www.caritasvlaanderen.be/nl/panelgesprek-menswaardige-ouderenzorg tot uiterlijk dinsdag 20 juni 2023.

Graag tot dan!