Edenred Maand van de solidariteit

Omdat iedereen recht heeft op voldoende gezonde voeding...

We maken momenteel een ongekende crisis door. De gezondheidszorg is overbelast, maar ook de sociale dienstverlening is stilgevallen. Mensen die al kwetsbaar en kansarm waren, krijgen nu nog hardere klappen. De coronacrisis riskeert dramatische gevolgen te hebben.

Edenred startte daarom de Maand van de solidariteit. Krijg jij van je werkgever maaltijdcheques van Edenred? Dan kan je een deel van je Ticket Restaurant schenken aan een van de vijf door Edenred geselecteerde partners, allemaal verenigingen die helpen om in de voedselbehoeften te voorzien, waaronder ook wij, 'Caritas Vlaanderen'. Edenred draagt zelf haar steentje bij en voegt solidair 10% toe aan het totale ingezamelde bedrag.

Caritas Vlaanderen ondersteunt via haar operationele werking Caritas Hulpbetoon onder meer lokale onthaalpunten met voedselbedelingen in Gent, Antwerpen en Brussel, zoals bv. De Tinten in Gent, Onthaal Sint-Antonius in Antwerpen en Punt 32 in Brussel.

Hoe gaat het in zijn werk? Het is erg eenvoudig!

• Ga naar https://www.myedenred.be en log in.
  • Kies voor: ‘Ik doe een gift’
  • Selecteer het bedrag in Ticket Restaurant dat je wilt schenken
  • Kies Caritas Vlaanderen (of een andere vereniging)
  • Voer je betaling uit met de laatste vier cijfers op de achterkant van je Edenred-kaart
  • Bevestig je keuze en klaar

Met €5 kan Caritas Vlaanderen mensen in armoede een broodpakket bezorgen.
Met €10 kunnen wij daklozen een hygiënische kit aanbieden, want je handen wassen zonder zeep volstaat niet.
Voor €25 schenk je een broodpakket weg en bezorg je een voedselpakket voor een week aan een kansarme alleenstaande.
Voor €50 bezorg je een voedselpakket voor een week  aan een heel gezin en schenk je een hygiënische kit weg.

Help jij ons helpen?

Alvast bedankt!