Expositie fotografie 'Vrijwilligerscoördinatoren achter de schermen'

Caritas Vlaanderen werkte mee aan het afstudeerproject van student fotografie Augusto Burgueño Arjona.

Expo 'Exit'
...met o.a. vrijwilligerscoördinatoren Caritas Vlaanderen in hun persoonlijke levenssfeer.

Datum 25/06 tot 29/06

PlaatsHet voormalige 'The Brussels Art Institute', ​Auguste Gevaertstraat 15, 1070 Brussel

Prijs Gratis

Inschrijven via:

Augusto is bevriend met één van onze vrijwilligers. Zo kwam hij op het idee om onze vrijwilligerscoördinatoren in beeld te brengen, niet in actie tijdens hun werk, maar in hun persoonlijke levenssfeer. Want hulporganisaties trachten in de eerste plaats de impact van hun interventies te tonen, terwijl de mensen achter deze interventies vaak onzichtbaar blijven.

Mijn belangrijkste waarden zijn respect en rechtvaardigheid en ik ben ervan overtuigd dat alle mensen, als ze de juiste kansen krijgen, de beste versie van zichzelf kunnen worden. Als fotograaf wil ik het onzichtbare zichtbaar maken. Nha Truc, Sarah en Senne zijn professionals die mensen in nood helpen. Ze werken om gerechtigheid en kansen te brengen aan hen voor wie we vaak het respect hebben verloren. En hoewel ik de organisatie waarvoor zij werken kende, waren zij drieën voor mij onzichtbaar. Dat zijn ze nu niet meer, want de beelden van dit project laten zien wie Nha Truc, Sarah en Senne voor mij zijn en waarom ze doen wat ze doen.

Augusto Burgueño Arjona

Student fotografie bij Contraste

Over de opleiding fotografie bij Contraste

Over de fotograaf Augusto Burgueño Arjona