Maak kennis met vrijwilliger Amaia Azpiroz

Mijn naam is Amaia en ik ben eind juli vanuit Spanje naar Brussel gekomen. Tot eind januari werk ik als ESC-vrijwilliger bij Caritas Vlaanderen in een onderwijsproject voor Roma- en reizende kinderen.

Ik heb voor dit project gekozen, omdat ik hiervoor als maatschappelijk werker en opvoeder met gezinnen werkte. Maar ik wilde graag buitenlandse ervaring opdoen en zocht nieuwe uitdagingen om mijn vaardigheden verder te ontwikkelen in een opvoedingsproject.

Ik ben blij met deze kans, want zo krijg ik de mogelijkheid om met mensen van verschillende afkomst te werken, in Brussel te wonen, andere culturen te leren kennen en tegelijkertijd professioneel te blijven groeien.

Amaia Azpiroz

ESC-vrijwilliger bij Caritas Vlaanderen

My name is Amaia and I came from Spain to Brussels at the end of July. Until the end of January, I am working as an ESC volunteer with Caritas Vlaanderen in an educational project for Roma and traveller children.

I chose this project because before this I worked with families as a social worker and educator. But I wanted to gain foreign experience and was looking for new challenges to further develop my skills in an education project.

I welcome this opportunity because it gives me the chance to work with people from different backgrounds, live in Brussels, get to know other cultures and continue to grow professionally at the same time.

Amaia Azpiroz

ESC-volunteer within Caritas Vlaanderen