Presentatie Migratierecht door 180 Degrees Consulting aan VUNDA

Op 4 juli kregen we de kans om een inspirerende presentatie bij te wonen van 180 Degrees Consulting, een groep toegewijde universiteitsstudenten die kosteloze consulting aanbieden aan vzw's en andere sociale organisaties.

In het kader van project VUNDA* hebben we hen gevraagd om ons te ondersteunen bij vier belangrijke thema’s:

• De verschillende opties voor legaal verblijf en de procedures hiervoor
  • Woninghuurwetgeving voor mensen zonder legaal verblijfsstatuut of in procedure
  • Werkgelegenheid voor mensen zonder legaal verblijfsstatuut of in procedure
  • Toegang tot medische zorg voor mensen zonder legaal verblijfsstatuut of in procedure

De presentatie vond plaats in De Loodsen in Antwerpen en leverde waardevolle inzichten op voor ons werk bij VUNDA. Dankzij de expertise van 180 Degrees Consulting hebben we nu concrete handvatten om beter inzicht te krijgen in migratierecht en de mogelijkheden die er zijn voor de vrouwen die wij ondersteunen.

* VUNDA Gent is een opvanginitiatief van Caritas Vlaanderen in samenwerking met het bisdom Gent voor alleenstaande kwetsbare zwangere vrouwen of met baby of kinderen. Het gaat om vrouwen in nood die niet terecht kunnen in de reguliere hulpverlening. We bieden hen ondersteuning met respect voor hun integriteit.