Vrijwilligers gezocht voor het Europees Solidariteitskorps

Het Europees Solidariteitskorps is een initiatief van de Europese Unie om een meer inclusieve samenleving op te bouwen, kwetsbare mensen te ondersteunen en te reageren op maatschappelijke en humanitaire uitdagingen door jongeren bij het proces te betrekken.
Zij krijgen de kans om deel te nemen aan solidariteitsactiviteiten, waardoor ze de lokale gemeenschappen kunnen ondersteunen en nuttige ervaring en competenties kunnen verwerven voor hun persoonlijke, educatieve, sociale, culturele, burgerlijke en professionele ontwikkeling.

Caritas Vlaanderen heeft het kwaliteitslabel gekregen, gecertificeerd door de EU, als gastorganisatie en ondersteunende organisatie voor solidariteitsactiviteiten. Caritas Vlaanderen kan solidariteitsactiviteiten van hoge kwaliteit uitvoeren in overeenstemming met de principes, doelstellingen en kwaliteitsnormen van het Europees Solidariteitskorps.

Als gastorganisatie is Caritas Vlaanderen op zoek naar 2 Europese vrijwilligers voor haar project op de Lübecksite in Gent.

Wil jij vrijwilliger worden? Registreer je dan via bovengenoemde links.

Meer info of vragen? nhatruc.le@caritas.be of +32 (0)471 95 21 98