We presenteren: Alida Battaglia, vrijwilliger van het European Solidarity Corps

Alida Battaglia is samen met Massimiliano Festuccia vrijwilliger in het kader van ESC-projecten (European Solidarity Corps). We stellen haar graag aan je voor.

Meer over ESC-Projecten (European Solidarity Corps)

Hallo allemaal,

Ik ben Alida, ik kom uit Italië en ik ben de komende maanden vrijwilliger in België voor Caritas Vlaanderen.

In het bijzonder ben ik betrokken bij twee projecten: het eerste is een project met De Schroef, die welzijnswerk en onthaalbeleid biedt voor de binnenschippersbevolking; het tweede is een project van ontmoeting en educatieve activiteiten aan Rom-kinderen en kinderen van andere woonwagenbewoners.

Ik vond deze projecten via het portaal van het European Solidarity Corps in een periode waarin ik probeerde mijn universitaire carrière te veranderen en nieuwe ervaringen op te doen. Ik heb in het verleden nog met kinderen gewerkt en ik ben gefascineerd door het onderwijs en ik hoop op een dag op dit gebied te werken. Wat ik in deze maanden hoop te ontwikkelen, is het creëren van een leuke omgeving waar deze kinderen zich veilig en zelfverzekerd voelen en aangemoedigd worden om te leren en nieuwsgierig te worden naar het leven.

Ik heb in het verleden talen gestudeerd en ik spreek Engels, Frans en Spaans. In mijn vrije tijd lees ik graag, hou ik van picknicken in het park, verbeter ik mijn fotografievaardigheden en breng ik tijd door met mijn vrienden.

Groeten

Hello,

I'm Alida, I'm from Italy and I'm volunteering in Belgium for Caritas Vlaanderen for the coming months.

In particular, I am involved in two projects: the first is a project with De Schroef, which provides welfare work and welcome policies for the bargee population; the second is a project of meeting and educational activities for Rom children and children of other caravan dwellers.

I found these projects through the European Solidarity Corps portal at a time when I was trying to change my university career and gain new experiences. Having worked with children in the past, I am fascinated by education and hope to one day work in this field. What I hope to develop in these months is to create a fun environment where these children feel safe and confident and are encouraged to learn and become curious about life.

I have studied languages ​​in the past and I speak English, French and Spanish. In my spare time I like to read, enjoy picnics in the park, improve my photography skills and spend time with my friends.

Regards