Wij zijn op zoek naar mensen die dak- en thuislozen en andere mensen in een kwestbare situatie (mensen met een verslavingsproblematiek, mensen die psychisch lijden, …) een hart onder de riem willen steken in deze kerstperiode. Een warm woord doet wonderen. Samen kunnen we verbondenheid creëren en een beetje liefde delen!

Met Caritas Vlaanderen ondersteunen we, via onze operationele afdeling Caritas Hulpbetoon, organisaties die zich inzetten voor mensen in armoede, mensen in een situatie van dakloosheid, .... We zorgen ervoor dat je kaartje bij de mensen terecht komt.

Neem jij graag de pen in de hand? Aarzel dan niet en doe mee!

Kies hieronder voor een kaartje en voeg een boodschap toe.

Stuur de pdf vervolgens naar caritas.vlaanderen@caritas.be en vermeld in de titel ‘Kaartenactie Warmste Week’. Eventueel kan je een doelpubliek specifiëren in je mail.

Klaar!

Help jij een beetje liefde te verspreiden?

Bekijk onze actie op De Warmste Week! Deel jij ook onze actie met jouw vrienden?

Een actie in het kader van De Warmste Week

De Warmste Week
Caritas Vlaanderen

Organisaties die wij met Caritas Hulpbetoon ondersteunen

Neem een kijkje bij enkele organisaties die zich inzetten voor kwetsbare mensen.

KRAS

KRAS (Kring rond mensen in armoede in de stad) vormt de koepel van verenigingen van christelijke inspiratie in het Gentse die materiële en sociale ondersteuning bieden en armen aan het woord laten.

't Vlot

't Vlot in Antwerpen organiseert dagopvang voor dak- en thuislozen, zorgt voor een waardige begrafenis voor drugsgebruikers en andere mensen in armoede, en wil de verbinding leggen met andere burgers en de samenleving.

Koraalhuis

Het Koraalhuis in Mechelen is een laagdrempelig inloophuis voor iedereen die er nood aan heeft. Het is een plek om tot rust te komen of een gesprek aan te gaan. Bezoekers kunnen er soep met brood eten, taal- of computerles krijgen of gebruik maken van de douche.

Punt 32

Punt 32 in Brussel biedt een plaats "aan al wie er nood aan heeft" om te eten in het gezelschap van anderen, om te verpozen in een warme ruimte en even op krachten te komen. Elke dag staan vrijwilligers paraat om tussen 11u en 14u twee tot drie keer een volle zaal van 70 man te bedienen van een maaltijd.