Caritas Vlaanderen ondersteunt wereldwijd projecten rond vrijwilligerswerk binnen verschillende doelgebieden. Zo zijn we onder andere partner in projecten rond de inzet van vrijwilligers bij humanitaire crisissen en in projecten waarin jongeren op sociale inleefreis zich als vrijwilligers inzetten bij partnerorganisaties.

RECHANGE

Het project RECHANGE wil bijdragen aan de versterking van 7 Afrikaanse Caritas-organisaties in het kader van vrijwilligerswerk bij crisissituaties.

EVOCA

EVOCA (European Volunteers for Caritas): jonge Europese vrijwilligers worden betrokken bij humanitaire hulpverlening, rehabilitatie en ontwikkeling. Een project met steun van de Europese Unie.

ESC-project (European Solidarity Corps)

Het European Solidarity Corps zet in op projecten rond solidariteit door en voor jongeren in Europa. Caritas Vlaanderen mocht in dat kader drie Europese vrijwilligers welkom heten voor projecten met kwetsbare kinderen en ouderen.